MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI
W WARSZAWIE
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
ul. Krucza 5/11, 00-548 Warszawa
WSO-1.622.1.37.2021
Panie, Panowie Prezydenci Miast,
Burmistrzowie Miast i Gmin Wójtowie Gmin województwa mazowieckiego
Szanowni Państwo,
pismem z dnia 22 lipca 2021 r. pani Beata Stępińska Dyrektor Departamentu Spraw Obywatelskich MSWiA poinformowała, że z dniem 19 lipca br., zgodnie z art. 10 pkt 3 ustawy z dnia 14 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1000) wszedł w życie przepis art. 5 tej ustawy, zgodnie z którym złożenie wniosku w formie dokumentu elektronicznego będzie możliwe do dnia 26 lipca 2021 r. Po tym terminie usługi składania wniosków o wydanie dowodu osobistego przez internet, zarówno dla osoby dorosłej jak i dziecka/podopiecznego, zostaną wyłączone. Stosowna informacja w tym zakresie została już zamieszczona w serwisie www.gov.pl na stronie zawierającej informacje ..Uzyskaj dowód osobisty”.
Jednocześnie informuję, że w terminie, który będzie ogłoszony w komunikacie określającym dzień wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców, o którym mowa w art. 3a ustawy z dnia 8 lipca 2021 r. zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw, usługa składania wniosków o wydanie dowodu osobistego przez internet dla dziecka do 12 roku życia zostanie uruchomiona.
W związku z powyższym proszę, aby dokonali Państwo aktualizacji informacji w tym zakresie na stronach internetowych urzędów.
Z poważaniem,
Zastępca Dyrektora Wydziału Spraw Obywatelskich Katarzyna Nasiłowska
/podpisano bezpiecznym podpisem elektronicznym
weryfikowanym ważnym kwalifikowanym certyfikatem/