Gmina i Miasto Grójec | Oficjalny serwis internetowy

Wyszukiwarka

Burmistrz Gminy i Miasta Grójec ogłasza otwarty konkurs na realizację zadań z zakresu kultury, ochrony dóbr kulturalnych i dziedzictwa narodowego w 2022 roku

                                                                                                                       Załącznik do

                                                                                     Zarządzenia Nr WO.0050.178.2022

                                                                                                                   Burmistrza Gminy i Miasta Grójec

                                                                                           z dnia 14.09.2022 r.

 

 

OGŁOSZENIE

 

Burmistrz Gminy i Miasta Grójec ogłasza otwarty konkurs na realizację zadań z zakresu kultury, ochrony dóbr kulturalnych i dziedzictwa narodowego w 2022 roku

 

  1. I.                    Rodzaj zadania.

Zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie jego wspierania wraz
z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji zadań:

  1. Zadanie 1 – wspieranie inicjatyw tworzących warunki do rozwoju form twórczości artystycznej dla mieszkańców z terenu Gminy Grójec z różnej kategorii wiekowej.

 

  1. II.                  Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.

Na realizację zadań będących przedmiotem konkursu przeznacza się kwotę 20.000 zł z podziałem na:

- zadanie 1 – 20 000,00 zł.

 

  1. III.                Zasady przyznawania dotacji.

 

  1. Postępowanie konkursowe odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r.,  poz. 1327 z późn. zm.).
  2. Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są podmioty wymienione w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r.,  poz. 1327 z późn. zm.) działające na terenie Gminy i Miasta Grójec lub na rzecz jej mieszkańców.
  3. Złożona oferta musi spełniać wymagania wyszczególnione w art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r., poz. 1327 z późn. zm.) i Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia
    24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r., poz. 2057 z późn. zm.).
  4. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  5. Dotację na realizację zadania w ramach wsparcia otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana w postępowaniu konkursowym.
  6. Uruchomienie środków na realizację zadania następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Burmistrzem Gminy i Miasta Grójec a podmiotem, którego oferta zostanie wybrana.
  7. Po zakończeniu realizacji zadania podmiot dotowany zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania zadania
    w terminie 14 dni od zakończenia zadania. Sprawozdanie to musi być zgodne
    z rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).
  8. Dofinansowanie nie może przekraczać 95% całkowitych kosztów zadania.
  9. W przypadku, gdy suma wnioskowanych dofinansowań, wynikająca ze złożonych ofert, przekracza wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania, organizator konkursu zastrzega sobie możliwość weryfikacji kosztów oraz zmniejszania wielkości wnioskowanego dofinansowania.
  10. Po zaakceptowaniu przez Oferenta zmniejszonej kwoty dotacji, Oferent zobowiązany jest do złożenia zaktualizowanej kalkulacji kosztów realizacji zadania, planu i harmonogramu, aktualizacji rezultatów, jeżeli uległy zmianom.
  11. Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na: remonty, adaptację pomieszczeń, wydatki inwestycyjne, zakup gruntów, działalność gospodarczą, działalność polityczną i religijną, udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym i prawnym oraz realizację zadań już zleconych danej jednostce przez Gminę

 

  1. IV.                Terminy i warunki realizacji zadania.
  2. Terminy realizacji zadań objętych konkursem ustala się od dnia podpisania umowy, nie później niż do 15 grudnia 2022 r.
  3. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
  4. Zadania winny być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz przepisami, w zakresie opisanym w ofercie.
  5. Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
    w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781 z późn. zm.).

 

  1. V.                  Termin i sposób składania ofert.

 

Ofertę poprawnie sporządzoną, zarówno pod względem merytorycznym jak i rachunkowym, na formularzu zgodnym ze wzorem określonym w aktualnym rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego należy sporządzić w postaci elektronicznej z wykorzystaniem Generatora Wniosków oraz dostarczyć potwierdzenie złożenia oferty w wersji papierowej podpisane przez wszystkie osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta na adres Urzędu Gminy i Miasta w Grójcu, ul. Józefa Piłsudskiego 47 lub przesłać drogą pocztową na adres: Urząd Gminy i Miasta w Grójcu, ul. Józefa Piłsudskiego 47, 05-600 Grójec.

Do oferty należy dodać załączniki tj.:

ü  kopię umowy lub statutu spółki – w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego,
o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

Załączniki należy złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem Generatora Wniosków dodając je do składanej oferty. Dopuszcza się możliwość dostarczenia załączników w formie papierowej, składając je wraz z potwierdzeniem złożenia oferty.

Oferty można składać w terminie do dnia 05.10.2022 r. do godz. 1500.

 

  1. Oferty, które zostaną złożone po tym terminie nie będą brane pod uwagę w konkursie.
  2. Odpowiedzialność za złożenie oferty w terminie spoczywa na wnioskodawcy i żadne wyjaśnienia dotyczące opóźnień wynikających z winy wnioskodawcy nie będą brane pod uwagę.
  3. Ofertę należy sporządzić wg następujących zasad:

-        formularz oferty należy opracować w języku polskim

-        nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym wzorem oferty

-        oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy oferenta czy zgłaszanego przez niego projektu, należy to jasno zaznaczyć (np. wpisać „nie dotyczy”).

  1. Oferty niezgodne ze wzorem, sporządzone wadliwie albo niekompletne co do wymaganego zestawu dokumentów lub informacji lub złożone po terminie pozostają bez rozpatrzenia.
  2. Dodatkowych informacji dot. konkursu udziela Pani Daria Bobrowska-Wachniewska – Wydział Rozwoju i Promocji tel. 48 664-30-91 wew. 55, email: d.bobrowska@grojecmiasto.pl

 

  1. VI.                Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty.
  2. Burmistrz Gminy i Miasta Grójec powoła Komisję Konkursową w celu opiniowania złożonych ofert.
  3. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 14.10.2022 r.
  4. Przy rozpatrywaniu ofert uwzględnia się:
  1. ocenę zgłoszonych możliwości realizacji zadania, w szczególności:

- liczbę osób zaangażowanych w realizację zadania oraz korzystających z efektu,

- doświadczenie w realizacji podobnych zadań w poprzednich okresach.

  1. zadeklarowaną przez podmiot uprawniony jakość działania i kwalifikacje osób, przy udziale których podmiot uprawniony ma realizować zadanie.
  2. ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania.  
  3. zadeklarowany udział środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania.
  1. Wyboru oferty dokonuje Burmistrz Gminy i Miasta Grójec w formie zarządzenia, po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
  2. Od decyzji Burmistrza w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
  3. Wyniki konkursu.

Wykaz podmiotów wraz z nazwą zadania publicznego i wysokością przyznanych środków zostaną zamieszczone:

  1. w Biuletynie Informacji Publicznej,
  2. na tablicy w Urzędzie Gminy i Miasta w Grójcu,
  3. na stronie internetowej pod adresem: www.grojecmiasto.pl

O wynikach konkursu oferenci zostaną powiadomieni pisemnie.

 

  1. VII.              Informacja o zrealizowanych przez Gminę Grójec w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

Wyszczególnienie

2020 rok

2021 rok

Realizacja zadań z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kulturalnych i

dziedzictwa narodowego.

 

0 zł

 

10 000,00 zł

 

 

 

Facebook.com X.com

Załączniki:

SKM C284e22091508370