Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
Jednostki wykonujące sprawy
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL.
- Dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych jednostkowych.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
- Dokumenty potwierdzające posiadanie interesu prawnego do uzyskania danych osobowych.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy i Miasta w Grójcu ul. Józefa Piłsudskiego 47, Wydział Spraw Obywatelskich, parter - pokój nr 14 w godzinach pracy urzędu, tel. 48 664 30 91 wew. 52
Opłaty
31 zł – opłata za udostępnienie danych jednostkowych.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Termin i sposób załatwienia
Do 30 dni
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (ze zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
Tryb odwoławczy
Do wojewody mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
